מרצדס S500 במבחן דרכים

קובי זוילי | Gear

מרצדס S500 במבחן דרכים

למרצדס S קלאס החדשה חיכינו המון זמן ובקוצר רוח. במשך יותר משנה חשפה היצרנית מדי פעם תכונה נוספת של המכונית טרם השקתה ויצרה ציפייה מטורפת לפאר היצירה העתידנית. עתה הגענו לרגע המיוחל לחוות בעצמנו את הדור השביעי של מכונית הפאר המתמודדת על תואר המכונית הטובה ביותר בעולם.

מרצדס S500
יתרונות נוחות, פאר, פינוק, חווית משתמש, יחידת הנעה, בטיחות
חסרונות מחיר, העדר גרסת הייבריד נטענת

 

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

ייצור של מכונית ממוצעת הוא תהליך מסובך ומורכב מאוד, אבל גם יצרנים קטנים וצעירים יכולים להעתיק רעיונות ותכונות מרכבים שונים, להשקיע בעיצוב ייחודי ולצאת לדרך. לא כך הייצור של מכונית הקובעת רף חדש בטכנולוגיות שונות, בחיבוריות, בנוחות, בחוויית משתמש, בפעולות אוטונומיות, בבינה מלאכותית, ברמת פאר, ובבטיחות.

כדי לייצר מכונית כמו מרצדס S קלאס צריך כיסים עמוקים מאוד, ניסיון, מיטב המוחות, אמביציה וסגנון. את זה מרצדס הוכיחה שוב ושוב בכל חשיפה של מרצדס S לדורותיה. מראש נתנצל שבמכונית כזו לא ניתן לכסות בהיקף של מבחן רכב אפילו חצי מתכונותיה, וגם מה שנתאר, כמה שנשתדל, לא ישתווה לחוויה המדהימה של נסיעה ונהיגה במכונית.

לקחנו למבחן את פרי עמלה של יצרנית הפרימיום משטטוגרד - מרצדס S קלאס החדשה בגרסתS500 פלטיניום פלוס, ויצאנו לבדוק האם היא ראויה לכתר המכונית הטובה בעולם ומה עוד ניתן לחדש ברכב פאר.

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני של מרצדס S החדשה נאה ומכובד, אך סולידי מאוד לעומת נועזות וחדשנות הדגם בשאר התחומים. המכונית גדולה מאוד וסרח העודף מאחור אף מעצים את אורכה העומד על 5,289 מ"מ. רוחבה 1,954 מ"מ, גובהה 1,503 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 3,216 מ"מ. משקלה 2,065 ק"מ. גריל המכונית ענק וכולל שלושה סורגי אורך בעיטור כרום וסורג אנכי אחד במרכז. מעל לגריל סמל מותג קטן, אך לידו על מכסה המנוע הענק מתנוסס באצילות סמל הכוכב הנחשק. יחידות התאורה הקדמיות לא נראות כל כך מיוחדות מרחוק, אך כשמתקרבים אליהן ניתן לזהות תאורה מורכבת ומתקדמת מסוג DIGITAL LIGHT הכוללת מעל מיליון פיקסלים המתאימים עצמם אוטומטית לכל תנאי הדרך לתאורה מקסימלית ולפגיעה מינימלית במשתמשי הדרך האחרים.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

גם פרופיל הרכב סולידי ומכובד, אך כולל לראשונה במרצדס ידיות דלתות נסתרות הנשלפות בעת הצורך. מסגרת החלונות מעוטרת בפס כרום עבה ומכובד וגם סף המרכב כולל פס כרום ארוך מאוד מתחת לדלתות הממשיך אל הפגוש האחורי. עיצוב הרכב מאחור משלב בצורה נאה את יחידות התאורה הצרות והארוכות מסוג לד דינמי המחוברות עם פס כרום מודגש וארוך. גם פתחי המפלט משתלבים בהרמוניות בפגוש האחורי ומחוברים במסגרת כרום עבה.

לעומת העיצוב החיצוני הסולידי, העיצוב הפנימי הוא כבר משהו אחר לחלוטין, מתקדם ומפנק, פורץ גבולות, קובע סטנדרטים חדשים, ומייצר את ה- "וואו" המתבקש במכונית כזאת. מכונית המבחן הגיעה עם שילוב צבעים מרהיב של בז' בהיר ואפור, המתובל בטעם רב בכרום, אלומיניום, פלסטיק שחור ומבריק, עץ, ותאורת אווירה עשירה וייחודית.

את תצורת המסכים המחוברים בפנל ארוך, שהמציאה מרצדס S קלאס בדורה הקודם, זנחה היצרנית במכונית הפאר החדשה ומציגה מסך ענק בגודל 12.8 אינץ' בטכנולוגיית OLED המונח בשיפוע בהמשך אלגנטי של הקונסולה המרכזית. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מוצב לא רחוק מאחורי ההגה ותומך בתצוגת תלת מימד. חלקו החיצון של גלגל ההגה עשוי עץ כהה, מבריק ונעים למגע, וחלקו הפנימי עוטה עור בצבע בז' בהיר כמו תבור ההגה העגול והאלגנטי. בגלגל ההגה מתגי ומשטחי מגע מגוונים, ועיצובו המיוחד משלב גם אלומיניום ופלסטיק שחור מבריק.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

גם את תצורת פתחי המיזוג העגולים זונחת מרצדס בספינת הדגל החדשה ומציגה ארבעה פתחי מיזוג רבועים במרכז, ושני פתחי מיזוג צמודים, ארוכים וצרים בצידי הדשבורש. בתקרת תא הנוסעים גג זכוכית פנורמי הנפתח בחלקו הקדמי וכולל שני פתחים נפרדים עם וילון כיסוי חשמלי איכותי ואטום במאת האחוזים. עוד בתקרת המכונית מגוון תאורות לד ארוכות וצרות.

תאורת האווירה עשירה במיוחד ונוכחת בצורה מודגשת בפנים הרכב. ניתן לבחור ממגוון צבעים גדול ולקבוע עוצמות תאורה מגוונות. בדשבורד שני פסי תאורה והעליון עבה במיוחד. בכל הדלתות פסי תאורה רבים כולל תאורה עבה עליונה, שני פסי תאורה לפני ואחרי משענת היד, מסגרת תאורה סביב פנל המתגים וידית הדלת, ופס תאורה בתא האחסון. בתקרת הרכב מסגרת תאורה סביב פנל המתגים הסמוך למראה הפנימית, המשתקפת מבעד למסגרת אלומיניום בטקסטורה ייחודית. תאורת לד לבנה מאירה את רגלי כל הנוסעים ובסף כל דלת פסי כרום עם כיתוב Mercedes-Benz מואר בצבע לבן. חידוש נוסף הוא תאורה במסגרת כל אחד מאבזמי חגורות הבטיחות במושבי הרכב. תאורת האווירה היא גם אקטיבית ומנוצלת לטובת בטיחות הנוסעים בהצגת תאורה אדומה דינמית בצד החש בקרבה מסוכנת למשתמשי דרך אחרים.

בתא הנוסעים תאי אחסון שונים ומגוונים. תא כפפות מדופן מואר וממוזג, תא מדופן לא גדול מתחת למשענת היד עם 2 דלתות הנפתחות לצדדים ושני שקעים מסוג USB-C, תא גדול עם מכסה לפני משענת היד הכולל 2 מתקני כוסות, משטח להנחת טלפון עם חיבוריות NFC ומשטח נוסף עם טעינה אלחוטית ושני שקעים מסוג USB-C, תא אחסון מאחורי המסך המרכזי, תאי אחסון מדופנים בדלתות ללא מקום לבקבוקים אישיים, כיסים קשיחים בגב הכורסאות הקדמיות, ותא במשענת היד האחורית.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

מרצדס S500 משווקת בישראל בגרסת 5 מושבים אך בתמונות היצרנית תראו לרוב את גרסת 4 המושבים המפנקת עם קונסולה ענקית המפרידה בין היושבים מאחור והדומים נשלפים חשמלית. בגרסת 5 המושבים הנבחנת משענת יד אחורית גדולה ורחבה החוצצת בין הנוסעים רוב הזמן אך ניתנת לקיפול אל גב המושבים ומאפשרת ישיבה טכנית ולא נוחה של נוסע חמישי, גם בשל מדרגת תעלת ההינע הגבוהה והרחבה המנוצלת לטובת מערכת ההנעה הכפולה. לא נתייחס למושב החמישי כמושב מן המניין, ואת ארבעת המושבים מן הראוי שנכנה כורסאות.

הנוסעים מאחור ייהנו ממפתח דלתות גדול ומרווח, מרווח ראש מעולה, מרווח רגליים נדיר, וילונות חשמליים בחלונות הצד הענקיים וגם וילון חשמלי בחלון האחורי לאינטימיות מלאה, שני מחזיקי כוסות נשלפים ממשענת היד, טאבלט MBUX נשלף ממשענת היד לשליטה בפרמטרי הנוחות השונים כולל שמע ותאורת אווירה, שני שקעי USB-C, שקע 220V, פתחי מיזוג בגב הקונסולה שבין המושבים הקדמיים ופתחי מיזוג בקורות B של המכונית עם שליטה דיגיטלית נפרדת לכל מושב בטמפרטורה ובעוצמת המיזוג.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

כל הכורסאות מתכווננות חשמלית עם 3 זיכרונות וכוללים כריות נוחות מתכוונות לראש. לכורסאות האחוריות 10 כיוונונים חשמליים שונים ולכורסאות הקדמיות 12 כיוונונים כולל תמיכת הצד, תמיכת הגב, גובה ועומק משענת הראש, אורך המושב, גובה המושב, זווית המושב, וזווית משענת הגב. הכורסאות הקדמיות כוללות גם אוורור, חימום, 10 תוכניות עיסוי מפנקות, ותמיכת צד אקטיבית התומכת אוטומטית לפי כוחות ה- G המופעלים על המכונית בסיבובים. הכורסאות כל כך מפנקות והנסיעה במכונית כל כך נוחה שפשוט לא תרצו לצאת ממנה.

חבילת החימום כוללת חימום להגה, למשענות היד בדלתות, ולמשענת היד הקדמית. מערכת איכות האוויר כוללת שליטה על איכות ויינון האוויר בתא הנוסעים ושליטה במערכת הבישום ברכב. את רכב המבחן קיבלנו ללא קפסולת בישום ייחודית המותקנת בתא הכפפות.

מרצדס S החדשה מציגה את העילית שבחומרי הדיפון ולא תמצאו כאן שום פלסטיקה סטנדרטית. רוב חומרי הדיפון בחיפוי עור בצבעים אפור ובז' בהיר, ולא תאמינו שגם במקומות פחות נגישים ובגובה הרגליים חומרי הדיפון רכים, כגון מול ברכי הנהג, בתאי האחסון בדלתות, ובדפנות בין הכורסאות האחוריות לדלתות. שאר חומרי הדיפון הם עץ אמיתי, אלומיניום ופלסטיק שחור מבריק ואיכותי. מדובר באחד מתאי הנוסעים היפים, הנוחים, והטובים בעולם אם לא הטוב מכולם.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

גם ההגה מתכוונן חשמלית בשני הצירים, ויחד עם אפשרויות הכיוונון לכורסת הנהג קל להגיע לתנוחת נהיגה מושלמת, ואף לקבע אותה בזיכרון עבור כל נהג. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים. למרות גודל המכונית, סף חלונות מעט גבוה, ומראות צד לא גדולות, ההתנהלות עם המכונית בסביבה האורבנית נוחה וקלה בזכות חיישנים ומצלמות 360 מעלות ברזולוציה גבוהה, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, וקוטר סיבוב של 10.8 מטרים בלבד בזכות מערכת היגוי אחורית המאפשרת הפניית הגלגלים האחוריים עד 10 מעלות.

לוח המחוונים הדיגיטלי כולל עיניות המנטרות את עיני הנהג ומאפשרות גם תצוגת תלת מימד אופטימלית לזווית הצפייה. ניתן לבחור ממגוון רחב של תצוגות ללוח המחוונים, ובתצוגת ספורט ניתן ממש לחוש את עומק הקונוסים של המחוונים הוירטואליים בעזרת תצוגת תלת המימד המתקדמת. תצוגה עילית משולבת מציאות רבודה מוקרנת על השמשה הקדמית עם מקרן רב עוצמה ופירוט נתונים עצום שלא ראינו עד כה בשום מכונית, כולל לדוגמא חיצים דינמיים וצבעוניים של מערכת הניווט. סוככי השמש כפולים וכוללים גם תאורה ומראה.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

המסך המרכזי העצום והממשק החדש מאוד ייחודיים ושווה להתעכב עליהם מעט. מערכת ההפעלה היא MBUX של מרצדס בגרסתה האחרונה NTG 7.0. לדעתנו מדובר במערכת הטובה ביותר בשוק הרכב ומעולם לא ראינו ממשק כל כך מושקע וגרפיקת מסכים דינמית כה משובחת. המערכת תומכת בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto בחיבור כבל. בין המסכים הרבים ניתן לצפות ולשלוט על שיחות טלפון, רשימת אנשי קשר ויומן שיחות, מקורות מדיה שונים כולל רדיו, טלפון והתקנים נוספים, מערכת איכות האוויר בתא הנוסעים כולל דרגות הבישום והיינון, מגוון תוכניות ועוצמות עיסוי בכורסאות הקדמיות, שליטה במערכת המיזוג לכל כורסאות הרכב, מערכת ניווט, שליטה במצבי הנהיגה השונים, נתונים טכניים שונים כגון הספק, מומנט, לחץ גדישה, טמפרטורת שמן, צריכת דלק בפרקי זמן שונים. עוד שולט המסך על הגדרות שונות של כלל מערכות הרכב, כגון מערכות הבטיחות, האורות, והמסייע הקולי. למרות אפשרויות השליטה הרבות על מערכות הרכב, מצליח הממשק לארגן הכל בצורה אינטואיטיבית ונוחה לשימוש.

פס אלגנטי ודק של מתגי מגע מתחת למסך המרכזי הענק מאפשר גישה מהירה לפונקציות שונות כגון שינוי מצבי הנהיגה ברכב. את כיוונון המושבים הותירו מרצדס בדלתות לגישה אישית, נוחה ומהירה, אך הפעם עם פקדי מגע הדורשים הסתגלות.

מערכת השמע מסוג Burmester 3D בהספק 710 וואט כוללת 15 רמקולים. איכות השמע לא פחות ממדהימה ועוצמת השמע חזקה במיוחד. כאופציה ניתן להזמין גם מערכת Burmester 4D בהספק 1350 וואט עם 31 רמקולים.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

מרצדס השקיעה רבות בבידוד הרעשים וציידה את מרצדס S קלאס החדשה בשכבות בידוד אקוסטי מושקעות, זיגוג כפול בכל חלונות הרכב, חיישני רעש באזורים שונים בתא הנוסעים, וביטול רעשים אקטיבי המקרין מהרמקולים השונים ברכב תדרים הפוכים לתדרי הרעש אשר זוהו בחיישנים הסמוכים להם.

תא המטען בנפח 550 ליטרים עם פתיחה חשמלית ופתיחה ללא ידיים. מפתח הדלת רחב עם סף אלומיניום, וריפוד תא המטען יוקרתי. מתחת לרצפת תא המטען, תא אחסון נוסף וערכת תיקון תקרים ללא גלגל חלופי. הכורסאות האחוריות לא מתקפלות וניתן לפתוח חלון קטן ביניהן להובלת חפצים ארוכים וצרים.

מרצדס משקיעה במחקר ופיתוח 8 מיליארד יורו בשנה, כפול מהסכום אותו השקיעה אך לפני שנים מעטות. חלק ניכר מהתקציב מושקע בתכנון ובניית ספינת הדגל המצריכה חזון, חשיבה קדימה, אימוץ טכנולוגיות חדשות, ועיצוב חווית משתמש. ההשקעה הרבה בספינת הדגל משתלמת רק הודות לחילחול התכונות המתקדמות ליתר דגמי היצרנית ביניהם לא פחות מ- 20 דגמי רכבים פרטיים ודגמים מסחריים רבים נוספים.

ביצועים

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין טורי 6 צילינדרים בנפח 2,999 סמ"ק עם הספק מרבי של 435 כ"ס ב- 6,100 סל"ד ומומנט מרבי של 53.0 קג"מ בטווח 1,800-5,800 סל"ד, מערכת מיילד הייבריד עם מנוע עזר חשמלי המוסיף 22 כ"ס ו- 18.8 קג"מ, תיבת 9 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה.

המכונית מתניידת בשקט מופתי בזכות הבידוד הפסיבי והאקטיבי, ובזכות מערכת מתלי האוויר האדפטיביים וכורסאות הפינוק שלא מאפשרים למפגעי הדרך להגיע אל הנוסעים. העברות ההילוכים מהירות וחלקות. יחידת ההנעה עובדת בהרמוניה מושלמת ויחסי ההעברה הרבים בתיבת ההילוכים מביאים לניצול מטבי של המנוע גם כשמתחשק ללחוץ על הגז.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

מערכת בחירת מצבי הנהיגה כוללת 5 מצבים. מצב נוחות (Comfort) הוא מצב ברירת המחדל המייעל את הגדרות המכונית ורכות המתלים לנסיעה מעודנת ונוחה כמה שניתן. מצב אקו (Eco) מעולה לנהיגה מחוץ לעיר ומייעל את תגובת המצערת ומערכת בקרת האקלים להפחתה בצריכת הדלק. מצב ספורט (Sport) מחדד את ביצועי הרכב ומקשיח את ההגה והמתלים. מצב ספורט+ (Sport+) מחדד עוד יותר את ביצועי הרכב להתנהגות קיצונית שאף מנוגדת לאופי המכונית. במצב אישי (Individual) ניתן להגדיר נתוני נהיגה מותאמים אישית, כגון הגה קשיח בשילוב מתלים רכים במיוחד.

למרות שמדובר במכונית גדולה וכבדה שמהותה היא נוחות ופינוק לנוסעים, לא ניתן להתעלם מיכולות הניהוג הגבוהות הנעזרות במיטב המכלולים ומיטב הטכנולוגיות, וכוללים בין היתר מצב נהיגה ספורטיבית המקשיח את ההגה ואת מתלי האוויר האדפטיביים, ומחדד את תגובת תיבת ההילוכים. תוסיפו לכך מערכת הנעה כפולה, היגוי אחורי, תמיכת צד אקטיבית במושבים הקדמיים, וצמיגי ברידג'סטון איכותיים ברוחב 255 מ"מ ובחתך 40 על חישוקי ענק בקוטר 20 אינץ', ותקבלו מכונת נהיגה עם ביצועים דינמיים שהם מעל ומעבר לכל ציפייה מרכב פאר כה גדול ומכובד. למרות התנגדות טובה של ההגה במצב ספורט וספורט+, קיים נתק מוחלט של ההגה מהכביש. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה נותרו מיותמים ולא מצאנו מקום להתערב בפעולת תיבת ההילוכים הפנומנלית.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 4.9 שניות לפי נתוני היצרנית ואנו מדדנו נתון קרוב מאוד. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 250 קמ"ש. אנו ממליצים לכם להשתמש במערכת בקרת השיוט האדפטיבית ובמגביל המהירות כדי לשמור על רישיון הנהיגה שלכם, היות ומהירות הנסיעה בפועל כפולה מתחושת המהירות בתא הנוסעים, תודות לגודל המכונית, משקלה, מערכת מתלי האוויר, הבידוד המעולה, ומערכת ההנעה החזקה.

צריכת דלק

צריכת הדלק בנסיעה משולבת במרצדס S500 עומדת על 11.9 קילומטרים לליטר לפי נתוני היצרנית. במהלך המבחן שלנו, שכלל נסיעה של קרוב לאלף קילומטרים, רובם במצב נוחות ורגל לא כבדה על הגז, השגנו צריכת דלק של 8.3 קילומטרים לליטר. מדובר בנתון לא רע למכונית השוקלת מעל 2 טון עם מנוע טורבו בנזין חזק.

אמנם מערכת המיילד הייבריד ברכב תורמת מעט לצמצום צריכת הדלק, אך לנו נותר להצטער על כך שמכונית הדגל לא מגיעה עם מערכת היברידית נטענת, מנוע חשמלי גדול יותר וסוללה גדולה המאפשרת נסיעה של כ- 50 ק"מ על טהרת החשמל בלבד. לא זו בלבד שהיינו חותכים בהוצאות הדלק ותורמים את חלקנו לכדור הארץ, אלא המכונית הייתה זולה הרבה יותר ונהנית מהטבת מס משמעותית בישראל.

מיכל דלק בנפח 76 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 630 ק"מ בין תדלוקים. הרכב מתברג בקבוצת זיהום 14 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2020 דורגה מרצדס במקום ה- 21 מתוך 30 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.

מרצדס S קלאס משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל. עלות הרישוי השנתי עומדת על 4,731 ₪.

בטיחות

מרצדס S קלאס טרם נבחנה ע"י ארגון הבטיחות Euro NCAP, אך צפויה לקבל במבחני הבטיחות ציונים גבוהים מאוד. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 לפי דירוג משרד התחבורה הישראלי, בגלל העדר מערכת לזיהוי תמרורים והעדר מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

מרצדס S קלאסמרצדס S קלאס

מרצדס S קלאס החדשה כוללת רשימת אבזור בטיחות ארוכה הכוללת בין היתר זיהוי מוקדם של מצבי חירום, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי תנועה חוצה בצומת ומאחור כולל בלימה אוטונומית, זיהוי עומסי תנועה וסיוע בפניה, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, היגוי אקטיבי כולל סייען מעבר נתיב אוטונומי, סיוע אקטיבי בתמרון חירום כגון עקיפת מכשול פתאומי, מערכת עזר לשינוי נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור, התרעה אקטיבית בפני תאונות, מערכת הכנה לתאונה, מערכת סיוע בהפחתת נזק בתאונה, מערכת סיוע בהפחתת נזקי שמיעה כתוצאה מתאונה, מראה מרכזית ומראות צד עם עמעום אוטומטי, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת אקטיבית לשמירה על עייפות הנהג כולל הידוק חגורת הנהג, הפעלת איתות חירום, בלימת המכונית ועצירתה בצד הדרך וקריאת מצוקה לגורמי הביטחון במקרה הצורך, תאורת DIGITAL LIGHT חכמה ודינמית, 12 כריות אוויר כולל כריות קדמיות לנוסעים מאחור, כרית בין הכורסאות הקדמיות, וכרית לברכי הנהג, חיישנים ומצלמות 360 מעלות, והרמת מרכב אוטומטית בתאונה להפחתת הנזק לנוסעים.

תמורה למחיר

מרצדס S קלאס החדשה משווקת בישראל בשלוש גרסאות. גרסת S350d ברמת גימור פלטיניום משווקת עם מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטרים בהספק 286 כ"ס ועלותה החל מ- 1,090,000 ₪. עלות הגרסה הנבחנת הכוללת כאמור מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים בהספק 435 כ"ס ורמת גימור פלטיניום פלוס, עומדת על החל מ- 1,250,000 ₪. לגרסת פלטיניום פלוס AMG Line אותה יחידת הנעה ועלותה החל מ- 1,350,000 ₪.

רמת הגימור פליטניום כוללת בין היתר חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינץ', ידיות דלתות נסתרות, ריפודי עור, כיוונון חשמלי עם זיכרונות לכל המושבים, אוורור וחימום במושבים קדמיים, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה MBUX תומכת בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, מסך מגע מרכזי בגודל 12.8 אינץ' בטכנולוגיית OLED, טאבלט MBUX, מערכת שמע מסוג Burmester 3D עם 15 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, גג זכוכית פנורמי נפתח, בקרת אקלים עם 2 אזורים נפרדים, מערכת טיהור ובישום אוויר, וילונות צד חשמליים מאחור, וילון אחורי חשמלי, בורר מצבי נהיגה, ומתלי אוויר אדפטיביים.

רמת גימור פלטיניום פלוס מוסיפה בין היתר תאורת אווירה עשירה, 4 שקעי USB-C להעברת נתונים, 4 שקעי USB-C נוספים לטעינה מהירה, שקע 220V, בקרת אקלים עם 4 אזורים נפרדים, זיגוג כפול, מערכת היגוי אחורי, ותאורת חזית חכמה DIGITAL LIGHT. לרמת הגימור פלטיניום פלוס AMG Line עיצוב ספורטיבי AMG חיצוני ופנימי הכולל בעיקר פגושים וחצאיות בעיצוב שונה, והגה קטום וספורטיבי.

הנצר השביעי בשושלת מרצדס S קלאס המכובדת אכן מרשים מאוד וקובע סטנדרטים חדשים ומאתגרים בחוויית משתמש עתידנית חפה מתקלות, ברמת הפאר והנוחות, וברמת הבטיחות, ומעניקה לנהג ולנוסעים את המקסימום שניתן לקבל היום במכונית פאר. ממשק המשתמש הפנומנלי יודע לקחת טכנולוגיות מתקדמות ולהגיש אותן עם עיצוב ועיבוד מעולים, וחווית משתמש שאין שניה לה בתעשיית הרכב. מרצדס S קלאס היא מכונית הפאר הטובה והמתקדמת ביותר שבחנו.

מרצדס S500 3.0 פלטיניום פלוס 4MATIC מיילד הייבריד
מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים 2,999 סמ"ק + מנוע עזר חשמלי
הספק מרבי 435/6,100 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 53.0/1,800-5,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,289 מ"מ
רוחב כללי 1,954 מ"מ
גובה כללי 1,503 מ"מ
בסיס גלגלים 3,216 מ"מ
מיכל דלק 76 ליטרים
נפח תא מטען 550 ליטרים
משקל עצמי 2,065 ק"ג)
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.3 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 1,250,000 ₪

לכתבה המלאה